Klantverhalen

Salesdock wil verkoop leuk en makkelijk maken. Het softwarebedrijf faciliteert een digitaal omni-channel sales platform voor verkopers, distributeurs en leveranciers. De kern van de dienstverlening is het verzorgen van alle interactie tussen verkopers en hun klanten: offertes, sales, leads, etc. Wat dit bedrijf uniek maakt is dat zij het mogelijk maken voor verkooppartijen en leveranciers om heel eenvoudig en geautomatiseerd samen te werken: het Salesdock eco-systeem.

Wij zochten iemand die ons, Salesdock, kon helpen bij de juridische vraagstukken omdat de onderwerpen te belangrijk zijn om er zelf onvoldoende tijd aan te besteden. In de groeifase van ons bedrijf worden we nog vaak geleefd door de hectiek van de dag.

Om deze rol binnen Salesdock te vervullen, hebben we in eerste instantie met een aantal juristen gesproken. We merkten dat dat niet echt bij ons paste: vaak te inhoudelijk, theoretisch en soms belerend. Wij vinden het belangrijk dat een partij onze taal spreekt, mee kan gaan met ons tempo en snapt wat ons beweegt.

“Het Team Juridische Zaken werkt pragmatisch, goed op de inhoud en is flexibel.” 

Soms moet je echt de diepte in bij een bepaald vraagstuk en dan volgen er een aantal maanden dat wij geen advies nodig hebben. Daar past het concept wat jullie aanbieden eigenlijk perfect bij. Jullie hebben ons met name geholpen met onze verwerkingsovereenkomsten, onze klantcontracten en onze arbeidscontracten. Het is dan eigenlijk meer redigeren, controleren en even een discussie. Het is fijn dat er een extra paar ogen meekijkt. We zien jullie als cement tussen de stenen op alle juridische zaken die er spelen.

Namens Het Team Juridische Zaken willen we Nick, Bernice en Mark bedanken voor de fijne samenwerking!

De klant aan het woord: Gerard van Feramed

Feramed is een veterinair farmaceutisch bedrijf gevestigd in Barneveld. De organisatie verzorgt de bereiding, verpakking en etikettering van diergeneesmiddelen, additieven en verzorgingsmiddelen voor derden.

Als organisatie kun je niet overal verstand van hebben, maar je denkt het vaak wel te weten. Echter wet- en regelgeving verandert. Dat is voor ons niet bij te houden. Dan neem je wel eens beslissingen op basis van te weinig informatie.

Tegenwoordig stemmen we nu eerst met Het Team Juridische Zaken de route af, die we willen lopen alvorens wij stappen zetten. 

“De dienstverlening met hen is strak, snel en klantgericht.” 

We zijn een bedrijf die snel beslissingen wil nemen. Regelmatig komen er ook emoties bij kijken. Door gebruik te maken van deze juridische dienstverlening komen ratio en emotie dichter bij elkaar en weten we aan de voorkant vaak de consequenties van onze keuzes. Het blijft onze beslissing, maar wordt dan wel een beter doordachte beslissing.

 Het Team Juridische Zaken wil Gerard en het team bedanken voor de fijne samenwerking!

De klant aan het woord: Harmen van Palvé versgroep

Palvé versgroep levert als totaalleverancier unieke verswaren. Al sinds de oprichting gelooft de organisatie in kwaliteitsproducten met een goed verhaal.

We hadden onvoldoende kennis van juridische zaken waardoor we onnodig in de problemen kwamen met personeel en partners en we in sommige gevallen onnodig geld hebben uitgegeven. 

“Als abonnee ben je op de hoogte van je juridische positie bij een vraagstuk, hierdoor kun je adequater handelen en ben je zekerder van je zaak.”

Zodra wij een vraagstuk krijgen waarvan wij onvoldoende verstand hebben, sturen wij Het Team Juridische Zaken een mail met het vraagstuk en het verzoek om advies in deze. Op basis van het vlot verkregen en deskundig advies, handelen wij verder. Het inschakelen van jullie is inmiddels een ‘way of thinking’ binnen het managementteam van ons bedrijf.  

Het Team Juridische Zaken wil Harmen en het team bedanken voor de fijne samenwerking!

De klant aan het woord: Inge van Catering van ’t Hooge

Catering van ’t Hooge is met al meer dan 45 jaar ervaring de ideale horecapartner. De organisatie is specialist in het begeleiden van bedrijfsrestaurants, lunch verzorging, event catering en horeca exploitatie (evenementen locaties).

Sinds wij abonnee zijn bij Het Team Juridische Zaken gaan wij zelfverzekerder gesprekken en onderhandelingen in. We nemen contact op het als we het idee hebben dat onze eigen kennis tekortschiet. De dienstverlening bevalt ons erg goed. Het is prettig om te sparren met advocaten om bepaalde situaties goed aan te pakken. 

“Wij hebben het gevoel dat er een juridisch vangnet is.”

Wij hebben voornamelijk vragen gesteld over (pacht)contracten en deze het juridische team laten nakijken om te waarborgen dat wij onze nevenbedrijven en persoonlijke aansprakelijkheid minimaliseren. Tevens hebben wij vragen gesteld op het gebied van arbeidsrecht, over bijvoorbeeld transitievergoedingen.

Wij raden iedereen Het Team Juridische Zaken aan omdat er geen drempel meer is om juridisch advies in te winnen. Voorheen was de drempel vooral op financieel gebied, omdat wij vooraf vaak niet weten wat een case gaat kosten. Nu zit dat allemaal verwerkt in een abonnement.

Het Team Juridische Zaken wil Inge en het team bedanken voor de fijne samenwerking!

PAN Architects is een architectenbureau gevestigd in Broek op Langedijk. Zij zijn gespecialiseerd in architectuur, renovaties en interieurontwerpen.

We wisten als maatschap eigenlijk niet dat er witte plekken bestonden binnen ons juridisch beleid. Zaken waarvoor wij geen hulp via een verzekeraar kunnen inschakelen.

Nadat we abonnee werden maakten we als ondernemer een enorme sprong in onze kennis over juridische kwesties. Omdat we telkens zijn bijgestaan door een HTJZ advocaat over allerlei praktische zaken.

We hoeven niet altijd alles te weten, dankzij Het Team Juridische Zaken.

“We mogen ons richten op ons eigen vakgebied en merken dat we trefzekerder zijn tijdens lastige onderhandelingen. Zodoende behalen we vaker het gewenste resultaat.” 

Op juridisch vlak boksen we nu boven onze gewichtsklasse. Anderen zien nu eenmaal dat we verstand hebben van juridische zaken. Dat maakt het mogelijk om tijdens lastige momenten de gemoederen tot bedaren te brengen. De diensten van Het Team Juridische zaken zal ik aanbevelen aan elk bedrijf in de dienstensector, die net zoals wij projecten begeleidt. Het Team Juridische Zaken is voor ons als een eigen bedrijfsjurist. We zijn heel tevreden.

Het Team Juridische Zaken wil Gustavo en het team bedanken voor de fijne samenwerking!

De klant aan het woord: Eric Buscher van Topkantoor & Creatief

Topkantoor & creatief is opgericht in 1975 en is een begrip in Bussum. Zij bieden producten, diensten en oplossingen voor kantoor, particulier en de creatieve geest.

Voordat wij abonnee werden bij Het Team Juridische Zaken vroegen wij ons af hoe vaak wij juridische ondersteuning nodig zouden hebben. Nu wij abonnee zijn geeft het een zeker gevoel dat we advocaten achter ons hebben staan die ons helpen met vraagstukken of het opstellen van brieven etc. En uiteindelijk maken we er steeds meer gebruik van.

“Wij adviseren Het Team Juridische Zaken voor elke onderneming die niet over een eigen advocaat beschikt. “

Zeker als de ondernemer geen ervaring heeft met brieven of contracten waarvan de consequenties moeilijk te overzien zijn.

Wij vinden het een grote pré, dat we bij het aangaan van een samenwerking of het ondertekenen van contracten kunnen aangeven dat “onze advocaat” er nog even naar zal kijken alvorens we iets tekenen. Het geeft je als ondernemer rust en zekerheid en je kunt je beslissing daarmee nog even overdenken. Kortom; zeer tevreden! Keep up the good work!

Het Team Juridische Zaken wil Eric en het team bedanken voor de fijne samenwerking!

De klant aan het woord: Mark Veldhuis van LinProfs

Mijn bedrijf LinProfs bouwt en beheert Hybrid Cloud en Cyber Security Solutions gebaseerd op Open Source voor lagere kosten, hoge beschikbaarheid en een veilige, snelle en flexibele infrastructuur.

De concrete aanleiding dat ik mij aansloot bij jullie was vanwege een proces tegen een ZZP’er die ik had ingehuurd en die niet functioneerde. Deze persoon begon met allerlei dingen te dreigen. Dat was zeer vervelend.

Aan de ene kant geeft het voor mij altijd een stukje rust, in de zin van dat ik terug kan vallen op jullie op het moment dat er vragen zijn. En aan de andere kant is het fijn om een bekende organisatie te hebben, waarbij je de mensen ook nog persoonlijk kent.

“Het is fijn dat je te pas en te onpas vragen kunt stellen over dingen waarover je onzeker bent, vooral omdat het niet mijn vakgebied is. “

Het klinkt stoer om te kunnen zeggen: je kan contact opnemen met mijn advocaat. Dat geeft natuurlijk wel een bepaalde rust en zekerheid. Zonder dat je daar nou over hoeft te bluffen.

Ik heb altijd vooral veel contact met Erik. En dat verloopt altijd erg soepel en goed. Het advies is kundig en precies en hij geeft mij vaak ook een stukje zekerheid. Van: moet je gewoon doen, en kijk maar wat eruit komt.

Naast het klankborden kijk ik ook nog wel veel of regelmatig in jullie database voor documenten, contracten en dat soort zaken. Ik heb een klein bedrijf, dus ik moet zulke zaken allemaal zelf bedenken. Het is daarom fijn om de database te kunnen raadplegen. Ik raad jullie aan voor het klein- en middensegment!

Het Team Juridische Zaken wil Mark bedanken voor de fijne samenwerking!

De klant aan het woord: Jan-Pieter Bos van Aquamar

Aquamar is een allround kennispartner op het gebied van desinfectie van water, lucht en oppervlakken. Kenmerkend voor onze werkwijze zijn een no nonsense benadering en oplossingsgerichtheid.

Voor wij ons aansloten bij Het Team Juridische Zaken misten wij bijvoorbeeld de bevestiging of onze contracten helemaal correct waren en er geen belangrijke onderdelen misten. Nu kunnen wij voor (kleine) vragen en voor het nakijken van brieven en contracten bij jullie terecht en hebben wij een vast aanspreekpunt.

“Meestal stuur ik een e-mail met een vraag inclusief een bijlage of een contract en dan word ik vaak nog dezelfde dag teruggebeld en bespreken het we het samen. “

 Vervolgens ontvang ik bijvoorbeeld het contract terug met rood gemarkeerde opmerkingen. Of het wordt direct via de telefoon afgehandeld, dit gaat vooral de laatste tijd erg snel. Hier ben ik erg blij mee, want je wilt graag snel kunnen schakelen als er een probleem is of als je bijvoorbeeld een nieuwe klant kunt binnenhalen. Dit werkt erg goed!

Als we duidelijke afspraken willen maken met een klant of met een leverancier, dan worden we meestal heel snel in de goede richting geholpen. Het is fijn om te weten dat je het dan goed aanpakt en niet iets zegt waar je later spijt van krijgt. Daarnaast zijn wij goed geholpen met controleren van onze algemene voorwaarden, het opstellen van de privacy policy voor de website en het nakijken van contracten.

Het is een geruststellend idee dat een contract duidelijk is en dat erin staat wat erin moet staan, zodat je problemen voorkomt. We hebben natuurlijk geen zin aan rechtszaken en gedoe. Mocht het toch een keer zo ver komen, dan is het fijn dat jullie al op de hoogte zijn van de achterliggende zaak. Maar zover is het gelukkig nog niet gekomen.

Ik ben dus heel erg tevreden over de kwaliteit van de dienstverlening, en ook over de snelheid. Dus wat dat betreft: ga zo door. 

Het Team Juridische Zaken wil Jan-Pieter bedanken voor de fijne samenwerking!