Case:

Security Noord Nieuwenhuis

Ben je benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Klik op de onderstaande knop voor meer informatie.

Security Noord Nieuwenhuis is een ervaren beveiligingsbedrijf dat 24/7 voor de klanten klaarstaat in Friesland en omgeving. Onze gespecialiseerde beveiligers zorgen met beveiliging op maat dat iedereen zich zo veilig mogelijk kan voelen. 

Toen wij ons aansloten bij Het Team Juridische Zaken, was er niet echt een specifieke reden. Wij of toentertijd mijn werkgever (toen was ik nog niet werkzaam bij het bedrijf) wilde als backup kunnen terugvallen op juridische informatie, mocht het noodzakelijk zijn. En uiteindelijk zijn we bij jullie uitgekomen via via en zijn we lid geworden. Sindsdien zijn we altijd abonnee gebleven. 

Mijn werkgever is als ZZP’er begonnen. En uiteindelijk zijn we in hele korte tijd heel erg gegroeid. Het nadeel was alleen dat wij van veel zaken gewoon geen kennis hadden. Denk bijvoorbeeld aan goede contracten, arbeidsovereenkomsten en algemene voorwaarden. Het was allemaal een beetje bij elkaar geschraapt. Een stukje van de boekhouder en een stukje van Google. En uiteindelijk, toen ik ging werken bij Security Noord heb ik gezegd: hé, wij hebben een heel mooi abonnement bij een advocatenkantoor, gaan we daar niet wat meer gebruik van maken? 

En vanaf dat moment laat ik jaarlijks onze documenten screenen, waardoor we eigenlijk alle documenten hebben die overal aan voldoen, kunnen indekken wat we kunnen indekken. Dus daar hebben we zeker een inhaalslag mee gemaakt. Het is bij mij eigenlijk ook standaard; zodra we wat vragen hebben, pleeg ik een telefoontje of ik stuur een mailtje en krijg ik een goed antwoord. 

Hoe vaker ik gebruik maak van de diensten, hoe meer kennis ik zelf natuurlijk ook vergaar. Veel kennis bezit ik inmiddels zelf ook. Alleen de maatschappij gaat zo snel, dat je de regels niet allemaal bij kan houden. Ik hoor advocaten die zeggen: het is voor ons al een topsport om alle ontwikkelingen bij te houden. Ik stuur elk jaar de documenten op, en meestal zijn er wat hele kleine aanpassingen die er nog bijkomen. Maar een kleine aanpassing kan juist heel belangrijk zijn. 

Wij hebben een paar jaar geleden complexe situatie gehad met een medewerker, waar wij veel hulp hebben gehad van jullie kantoor. Zonder deze hulp was het heel anders afgelopen. We hadden op een gegeven moment te maken met een Arbodienst die zijn werk niet deed. En ik was van mening: wat een bedrijfsarts aangeeft dat is juridisch bindend. Dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Ze hebben gewoon een adviserende rol. Door de druk van jullie richting ons, hebben wij druk opgelegd richting de Arbodienst. Hierdoor hebben wij veel zaken toch achteraf voor mekaar gekregen. Dus daar zijn wij erg mee geholpen.  

In zo een situatie is dossieropbouw erg belangrijk. Maar wat bouw je dan op? Wat moet je wel opbouwen en wat niet? Je merkt gewoon dat als je met zo een situatie nooit mee te maken hebt gehad, dan mis je gewoon veel kennis die je toch wel nodig hebt. We hebben nou ook een medewerker die ook in de ziektewet zit. Daar gaan we hetzelfde traject mee in. Maar ik weet precies welke wegen ik moet bewandelen en ik ben al veel minder advies nodig van de advocaat.  

Als ik wel twijfel over een kwestie, dan stuur ik een mailtje of ik bel even als het spoed betreft. Dan krijg ik uiteindelijk een antwoord die ik al wist. Dan heb ik gelijk. Of ik krijg een advies van: ik zou het toch weer net even iets anders doen. Zo voorkom je fouten. En eigenlijk is het grootste voordeel dat je inderdaad zeker van je zaak. Mocht er dan vervolgens vragen over komen vanuit de UWV, dan kun je zeggen: we hebben contact gehad met onze advocaat, die geeft dit advies. Dan kom je toch net wat zekerder over.  

Meestal vraag ik via de e-mail naar de advocaat waar ik mee wil spreken. Want dan weet ik dat kan hij reageren als hij tijd heeft. En als het spoed betreft dan wordt er ook echt zo snel mogelijk antwoord gegeven. Het is prettig dat je ook altijd het bewijs krijgt als je een vraag gesteld hebt. 

Recent begon er een nieuwe medewerker en die komt halverwege de maand bij ons werken. Ik vroeg mij af of ik hem dan eerst een nul-uren contract moest geven, omdat hij dan die periode niet aan zijn uren kon komen. Of dat ik hem toch direct een urencontract kon geven en dat hij dan bijvoorbeeld die maand onbetaald verlof opnam. In zo een geval bel ik jullie voor advies. Ik krijg een advies en dan kun je daarop anticiperen in plaats van dat ik iemand gewoon een contract geef en dan achteraf te horen krijg: dit had niet gemogen. Met alle gevolgen van dien.  

Ik heb geen advocaat nodig die met de mond meepraat. Onderaan de streep heb je daar niks aan. Ik ben gewoon een goed juridisch advies nodig. Ik werk daarom graag samen met  Luc. Hij heeft ons ook weleens geconfronteerd met zaken die we dan gewoon niet goed doen. Dat heb ik liever dan dat er omheen gepraat wordt. Hij is heel zelfverzekerd in zijn kennis, wel eigenwijs. Maar je mag eigenwijs zijn als je de juiste kennis maar hebt. 

Wat ik heel prettig vind aan jullie kantoor is dat je verschillende advocaten heb met verschillende specialisaties. Je hebt altijd een advocaat die ergens in gespecialiseerd is, dus altijd op de hoogte is. Als mensen vragen: ik ben juridische hulp nodig. Dan zeg ik: dan moet je naar Het Team Juridische Zaken, want dan weet je gewoon zeker dat het goed is.  

Ook al maak je geen gebruik van het abonnement, je hebt altijd in je achterhoofd: mocht er wel wat zijn dan kan je gewoon bellen. En dat maakt je werk al zoveel prettiger en geeft je ook een stuk rust. Dus ook al zal ik ook 5 jaar niks met jullie hoeven te doen, dan zal ik het abonnement niet opzeggen.  

In tegenstellig tot andere juridische abonnementen werkt het fijn dat je voor een vast bedrag onbeperkt vragen kan stellen. Ik ging ook in gesprek met een ander advocatenkantoor, maar daar kreeg je 100 minuten per jaar juridisch advies en daarbuiten moet je extra betalen.  

Dat werkt niet voor ons.  

Het bedrag wat je betaalt bij het Team Juridische Zaken lijkt veel, wat natuurlijk ook zo is. Maar dan moet je jezelf afvragen: wat brengt het mij?  

Door de juridische ondersteuning worden mijn werkzaamheden op kantoor zoveel makkelijker gemaakt. Ik kan ten allen tijde een beroep doen op een advocatenkantoor met alle specialisaties die ik nodig ben in mijn branche-gebied. Dan spreek je niet meer over geld, maar dan spreek je over dat je een goede dienstverlening hebt voor een mooie prijs. 

Ontvang 8 gratis praktische tips van advocaten!

Ontvang 8 gratis praktische tips van advocaten!

Je hebt al een tijdje algemene voorwaarden. Wist je dat er 53% kans is dat je er niets aan hebt? Je loopt dan grote risico's.

Lees onze nummer 1 tip om te zorgen dat jou dat niet gebeurt. Plus 7 andere manieren om geld te verdienen met je algemene voorwaarden.

You have Successfully Subscribed!