fbpx

Van driehoog uit het raam

Woedend gooide de ondernemer de nieuwe kopieermachine van driehoog uit zijn raam. 
 
Gelukkig stond er niemand beneden. 
 
Het was duidelijk dat hij niet blij was met het geleverde product. 
 
De leverancier trok in het telefoongesprek het bloed onder zijn nagels vandaan. 
 
Hij was niet tot een concessie bereid. 
 
De ondernemer vroeg de leverancier even te blijven hangen. 
 
Hij gooide het apparaat uit het raam. 
 
Dat daarbij nog allerlei andere kantooronderdelen sneuvelden nam hij voor lief. 
 
Hij meldde de leverancier dat hij die ook in rekening ging brengen. 
 
Daarna beëindigde hij de verbinding. 
 
Het werd een rechtszaak. 
 
De leverancier vorderde betaling van zijn factuur. 
 
De ondernemer hield bij de rechter een betoog over de slechte dienstverlening en de schade aan zijn kantoor. 
 
De rechter gaf de leverancier gelijk. 
 
De ondernemer was vergeten uit te leggen op welk punt de leverancier tekort was geschoten in het nakomen van zijn verplichtingen. 
 
Iets wat wij, met niet heel veel minder drama, wel vaker zien gebeuren. 
 
Tip nummer 1 als je het niet eens bent met een factuur: stuur een aangetekende brief of mail. 
 
Nooit bellen; wie schrijft die blijft. 
 
Aangetekend: bewijst dat het is aangekomen. 
 
In de mail leg je uit dat je het niet eens bent met de factuur, en waarom niet. 
 
Nog beter is om dit te doen zodra je merkt dat je niet hebt gekregen wat was afgesproken. 
 
BAM: Betwist (de factuur) per Aangetekende Mail. 
 
Nadat je deze stappen hebt genomen kun je achteroverleunen en rustig discussiëren over (betaling van) de factuur. 
 
Nog veel te vaak zien wij onze klanten hierin een uitglijder maken. 
 
Waardoor ze hun juridische positie soms onherstelbaar verzwakken. 
 
Hulp nodig bij het opstellen van een betwisting? 
 
Onze Helpdesk denkt en schrijft met je mee.

Klik hier om ons aanbod te bekijken.